Praktijk De wilg

Met veel plezier stellen wij onze samenwerking voor met 3 artsen, ondersteund door onze praktijkassistente.

Sinds 17/09/2018 kunnen we de praktijk uitbreiden met een derde arts. Dit in de hoop jullie nog beter te kunnen bedienen. Doch ook omdat we nog steeds overtuigd zijn dat samenwerking veel voordelen biedt.

Samenwerken betekent meer ruimte voor het volgen van bijscholingen. Voor het doornemen van medische literatuur. Zo blijven we steeds up-to-date en volgen we de recente evoluties in de geneeskunde. Samenwerken betekent ook meer ruimte voor het aanvullen van de medische dossiers. Zo kunnen we goede, kwaliteitsvolle zorg verlenen. Met het oog op preventie. Want ook het voor-komen van ziekte vinden we een belangrijk onderdeel van uw gezondheid.

Samenwerken betekent meer ruimte voor privé en sociaal leven. Zo blijven we gemotiveerd en gedreven. Want ook voor ons als arts is de balans werk-privé van belang. Kijk maar naar de vele burn-outs in de maatschappij.

Vanuit onderling overleg leren we bij. Ruimte voor discussie. Ruimte voor vragen. Ruimte voor het ventileren. Ruimte voor het aanreiken van andere mogelijke diagnoses- (labo)-testen-…

Vanuit onderling, dagelijks overleg blijven we allen op de hoogte van het reilen en zeilen in de praktijk. Van ‘uw’ medisch verhaal. Persoonlijke zorg blijven we immers belangrijk vinden. Een zorg aangepast aan uw behoeftes, individueel en op uw maat. Zo staat er veel momenten van de dag een arts voor u klaar.

Voor die momenten verwijzen we door naar de afspraken-agenda. Daar kunt u de consultatie uren op de voet volgen. En zo staat het u steeds vrij een arts naar keuze te selecteren. Doch ook bij afwezigheid van de voor uw vertrouwde arts, of bij dringende medische zaken, kunnen we op die manier zorgen dat er tijdens de weekdagen steeds een geïnformeerd arts tot uw beschikking staat.

Overleg gebeurt ook met andere zorgverleners. Denk maar aan uw thuisverpleegkundige, de kinesist, de diëtist. Ook met de verschillende thuiszorg diensten is er wel eens overleg. Alsook met de specialisten.

Van daaruit streven we er naar om tot een integrale zorg te komen. Zo blijven we graag het eerste aanspreekpunt voor al uw gezondheidsproblemen. Want wat volgt een huisarts nu zoal op?

Graag lijsten we het nog even voor u op :

  • Beheer van uw algemeen medisch dossier, met aandacht voor een gezonde levensstijl en het voorkomen van ziektes
  • De opvolging van chronische ziektes
  • Het opvolgen van infecties of acute klachten, van jong tot oud, van baby tot bejaarde
  • Bloedafnames en analyses er van
  • Anticonceptie en het afnemen van uitstrijkjes
  • Zwangerschapscontroles
  • Opvolgen van gynaecologische problemen
  • Vaccinaties, voor zowel volwassenen als voor kinderen
  • Ongevallen en kleine heelkundige ingrepen zoals hechten van wonden, verwijderen van moedervlekken of vetbolletjes, verwijderen van draadjes, gipsen van breuken, aanleggen van een tape
  • Arbeidsongevallen
  • Reuma en gewrichtsproblemen, infiltraties waar nodig
  • Behandelen van wratten
  • Het uitvoeren van een pre-operatieve onderzoek
  • Het afnemen van een electrocardiogram (= een hartfilm) met interpretatie
  • Het afnemen van een spirometrie (longfunctie-onderzoek) met interpretatie
  • Maar ook als het eens moeilijk gaat, bij overspanning of (relatie)problemen, bieden wij een luisterend oor en ruimte voor gesprek
  • Ter ondersteuning van onderzoeken en behandelingen gestart door de specialist of in het ziekenhuis
  • Voor reisadvies
  • Het helpen inrichten/opstarten thuiszorg-thuisbegeleiding; het begeleiden van de overname naar een RVT en het voorzien van de nodige informatie-overdracht
  • Palliatieve zorg aanbieden
  • Bespreken van levensvragen, waaronder ook wilsverklaring, euthanasie
  • Rouwbegeleiding 

Als huisarts hebben we het voordeel dat we alles vanuit een breed perspectief kunnen bekijken. Met aandacht voor uw (familiale) achtergrond, uw werk- en gezinssituatie. Zo zien we niet enkel uw lichaam, maar ook een hele context. Van daaruit kunnen wij sommige zaken sneller ‘opmerken’, behandelen, begeleiden. Zo spelen we een centrale rol en kunnen we zorg bieden op uw maat!

Tot slot willen we u ook bedanken voor het vertrouwen dat u stelt in de praktijk. We hopen dat we nog veel jaren mogen samenwerken aan een b(l)oeiende relatie. 

Secretariaat

Graag zetten we ook nog even ons secretariaat in de kijker. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. staat u bij met raad en daad tijdens de volgende momenten:

  • Ma-woe-vrij: 7u45- 12u
  • Di-Do: 7u45-15u45

Zij staat in voor een aantal medische zaken. Waaronder bloedafnames. Het afnemen van een EKG. Het afnemen van een spirometrie om uw longinhoud te evalueren. Het aanleggen van de 24-uurs bloeddrukmeter en het inlezen er van. Het toedienen van wondzorg.

Daarnaast beantwoordt zij ook de telefoon. Kan ze kijken voor het maken van afspraken en het noteren van de huisbezoeken. Voor het maken van de afspraken durven we u wel vragen dit zo veel mogelijk online te regelen. Dit maakt het voor iedereen aangenamer werken. Zo krijgt u rustig de tijd om te kijken welk moment voor u het beste past.

Ook het bespreken van de bloedresultaten behoort tot haar takenpakket. Het afhalen van deze resultaten en van verwijsbrieven. Bij afwijkende resultaten kan het wel gebeuren dat u gevraagd wordt op raadpleging te komen.

Dankzij haar goede zorgen kunnen wij ongestoord verder werken.

Mogen wij u wel vragen om alle telefonische contacten zo veel mogelijk in de voormiddag te nemen. Zo heeft Lidy voldoende tijd om alle administratie op een rustige manier te verwerken. Ook hier speelt zij een belangrijke ondersteunende rol.

Voor (afwezigheid)attesten of voorschriften vragen we u wel op raadpleging te komen.

Nieuwsberichten Ha-De Wilg

Dr. Marc Geeraert
Dr. Van Laethem Hanne (HAIO)

Secretariaat Sarah Morlion
Elke voormiddag (08u00-12u00)
sarah.morlion@ha-kwarts.be
Vertegenwoordigers: bel secretariaat

Kerkhofstraat 25
8600 Woumen
051/50 54 09

Dr. Wouter Demuynck

Secretariaat Charlotte Demey 
Elke voormiddag (08u30-12u30) 
charlotte@ha-kwarts.be
 wouter@ha-kwarts.be
Afspraak Vertegenwoordigers

Beerststraat 34
8600 Vladslo
051/50 11 13

HA-praktijk De wilg
Dr. Gaby Loncke
Dr. Mieke Delameilleure
Dr. Ruben Ryckeboer

Secretariaat  Lidy Milleville
Ma-woe-vrij: 7u45- 12u / Di-Do: 7u45-15u45
lidy@ha-kwarts.be
Afspraak Vertegenwoordigers

Roeselarestraat 59
8600 Esen
051/50 03 25